چگونه می توان HDL یا کلسترول خوب را در بدن افزایش داد؟
1-دویدن :با ورزش کردن در هفته 1200 کالری بسوزانید
2-کاهش وزن: با کاهش هر نیم کیلوگرم وزن بدن ( چربی اضافی)، مقدارHDL یک درصد افزایش می یابد.
3- ورزش کردن قبل از خوردن غذای پر چرب: انجام ورزش منظم قبل از خوردن وعده های غذایی پر چرب، بطور قابل ملاحظه ایHDL را افزایش می دهد.
4- نکشیدن سیگار:با ترک سیگار فقط به مدت یک هفته، 7 واحد مقدارHDL افزایش می یابد.
5- پرهیز:پرهیز از مصرف زیاد شکر، آرد، سیب زمینی و برنج سفید. غذاهایی که قند خون را افزایش می دهند، باعث کاهشHDL خون می شوند.
با افزایش مقدارHDL، احتمال ابتلا به حملات قلبی کم می شود.
برای کاهش مقدار LDL چه باید کرد؟
از مصرف زیاد چربی ها و کلسترول دوری کنید.
از افزایش کالری دریافتی بپرهیزید.
تحرک و فعالیت بدنی را زیاد کنید.
وزن خود را ثابت نگه دارید.